Alla inlägg under februari 2008

Av Vanessa - 29 februari 2008 14:27


 Japp, i dag har vi transporterat bort s4:an hemmifrån till hans fröäldrar... där vka den in i garaget sedan börja fixas i ordning :)

saknar den bilen, gillar den mycket!


i natt vaknade jag av att gangster skällde till och som vanligt blir jag alltid rädd när jag vaknar av de (innan jag förstår att de inte är något) och så även i natt... men stackars bebis måste också blivit rädd när ajg blev de för den fick hicka : }  stakarn.


nu ska jag jobba vidare.

kram på er!

Av Vanessa - 28 februari 2008 20:16


i går kom älsklingen hem tidigare än väntat så vi tog en myskväll...

kollade på film, elelr halva iaf.

De var Sillent Hill (eller hur de stavas).. denv ar läskig... jag satt med händerna för ögonen o tummarna i öronen typ hela tiden... K tyckte jag var lite löjlig o sa att vi kunnde stänga av eftersom jag inte tittade, men jag ville se vidare iaf.. de lilla jag såg.

Varje gågn de blev läskig musik o nåt hände så kännde nog bebisen att jag blev lite rädd för då bev de ett väligt bökande där inne :)

inte så mycket lugn tid alls i magen i går kväll.

sedan stängde vi av filmen iaf för vi var så trötta... aknske kikar på den i kväll igen  :S     :D


hade bra alla!

Av Vanessa - 28 februari 2008 14:57


ja, hon tog o kollade blodtrycket. De såg bra ut.

sedan blodvärdena och de såg bra ut.. tills vi kom till blodsockter  :/

var lite högt tyckte hon... så jag ska tillbaka på tisdag o göra sockerbelastnings prov... de kollar alltså om jag har graviditets diabetes.

Men jag tror inte de är någon fara... vi vart lite gotte sugna i går så vi lyxade på med chips,godis samt cola hemma.

Var ju dumt att göra de dagen före vi skulle till bm... sen drack jag te i morse och har ju "lite" socker där i med... så de komer nog inte vara någon fara på tisdag. Men jätte bra att de kollar upp de ordentligt!

Men hon såg lite arg ut och jag fick ju självklart dåligt sammvete på en gång  :)

 Sedan lyssnade vi på hjärtljudet med, bebisen hade runt 158 slag/minut

och bm trodde att de är en liten flicka  =)


Längtar nu jätte mycket!

Av Vanessa - 26 februari 2008 15:20


i går var jag in på ica o handlade lite, bröd o ost och så där.

När jag kom hem upptäckte ajg att osten var möglig!!

Då menar jag inte lite utan stora fläckar, en del var till o med svarta!

Så i dag for vi in till ica igen och där fick vi byta ost samt så fick vi pengarna tillbara :)

De gjorde att jag förlät dem misstaget. men kommer nog alltid vara nog att se efter hur grejjerna ser ut framöver.


var dessutom på föräldragrupp i går.

Var så där.. börjar kännas bättre iaf, men nu är de bara 2 ggr kvar.

och snart är de påsk också  :)

Av Vanessa - 22 februari 2008 14:37

i morse vaknade jag av att k´s  klocka ringde... den skulle ringa kl 10 och ajg kände mig pigg och utvilad.

Så gick han upp medans jag låg och drog mig en liten stund i sängen.

När han kom tillbaka så hade han pratat i telefonen.

jag tyckte han kunde ligga o mysa lite med mig tills min kl skulle ringa (också 10 men våra går olika) då tyckte han "ska jag ligga o dra mig i en timme?"

då först förstod jag att kl bara var nio och de var hans telefon som ringt inte kl.

Men jag var ju pigg så de gjorde inget.

Så här lär de ju inte vara sedan, är jag nog glad så klänge jag får sova en stund iaf  :)


K är till blnge, barnenshus o köper en bilstol nu.

Lika bra att passa på när de är lite extrapris  :)

Av Vanessa - 21 februari 2008 17:29


jag börjar bli hungrig.. och inte hjälper de att Vickey sitter bredvid mig här på jobbet o tjatar om godis och choklad..... mums, skullle gärna äta massor av de!!


snart ska vi ha rast, då blir de lite filmjölk och knäckebröd.

Av Vanessa - 20 februari 2008 20:39

i måndags kväll när k skulle sova så la jag mig också o tittade på film i sängen.

efter ett tag kännde jag en sammandragning.. hela magen blev hård och efter en liten stund släppte de igen.

inget konstigt med de...

men efter en liten liten stund så fick jag en till, sedan en till..

fick väldigt många undere en kort tid, så jag blev lite orolig...

gick upp o skrev lite på superbästa sidan; minbebis.com

och frågade vad de andra trodde. där fick jag veta att de är ganska vanligt så de lugnade ner mig en hel del.


Känns så bra att kunna fråga vad som helst där, ingen som säger något elakt eller får en att känna sig dum.

Dom är verkligen toppen där, superbra sida.

Ska iaf kolla med min bm när jag ska dit nästa gång om varför de blir så och om hon har något bra svar att ge.


snart dags för mig att åka hem  =)  

herrå!

Av Vanessa - 20 februari 2008 13:46


nu så.

nu är jag på jobbet igen.

I helgen var vi hos mamma o pappa.

Sedan i åmndags samt i går var ajg hemma från jobbet för jag var ju sjuk.

Men nu har de gått över o känns mycket bättre.

Känner mig pigg o glad!

Men skulle inte bli förvånad om jag får magsjuka...

på bussen satt de en unge i sätet bakom mig o kräktes!!!

jätte äckligt, hade ingen påse eller någt  :S  hur vidrigt som helst.


men men, de kan ju bli så ibland.


I dag hittade jag ett par byxoor som satt ganska bra på mig... ett par av K:s byxor :)  så han får väl tillbaka dem om någon månad eller två  ;)


skriver säkert mer senare!

Presentation

Omröstning

är det intressant att läsa vad som skrivs i min blogg?
 Ja
 Nej
 Ibland
 sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards