Alla inlägg under februari 2009

Av Vanessa - 28 februari 2009 11:50

Dagen började med att jag vaknade före Alvina kl 8

sedan ut emd hundarna och fixa frukost.

Efter frukosten var Alvina trött igen och fick sova medans ajg fixade iordning mig.

Kl kvart i 10 väckte ajg k och kl kvart över åkte vi till farmor och farfar.

Mari skulle ha laggt upp ett par byxor åt mig men när ajg kom dit höll hon på att sy det sista. så jag fick vänta en lite stund ochs nabbt hoppa i dem när hon var klar sen rusa ut till bilen för klockan började bli mycket.

Skulle nämligen vara i husby kl 11.


Jag kom dit till prick och fick börja jobba direkt med att förbereda buffén.

sedanavar de full rulle hela dagen, de var hur kul som helst.

Det var ca 50 gäster och några ansikten som jag kände igen :)


vid 4 så hade alla gått och vi tog oss lite mat.

Jag åt en jätte god chaminjonsoppa och även en tallrik med kyckling, potatisgratäng och salsa sås.

Sen fixade jag disken medans dom andra förberedde för kvällen.


Klockan 17.30 så slutade jag så det blev iaf 6 ½ timme.

Hon var jätte nöjd med mig och ska höra av sig snart om nästa pass ajg ska jobba :)

Skönt att ha lite att göra någon gång iaf.


När ajg kom hem så gullade jag lite med A, sedan gav jag henne gröt och så åt vi lite smörgås innan vi åkte hem.

Jag gick och lade henne och sedan mig och k åkte ut på lite party.


Av Vanessa - 27 februari 2009 10:39

Fattar inte hur folk tänker.

Att kidnappa sin egen son som är ett år gammal och nte känner igen sin pappa - ja det är pappan som kidnappat honom.

Han kan inte det språk som pappan talar och han ammas fortfarande.

Mamman är svenska och jag lider verkligen med henne.

Var inn på denna sida http://www.thorwang.com/ där man får se och läsa om det.

Jag hoppas dom hittar Thor snabbt och att pappan får betal ett väldigt högt pris!


Grät när jag läste detta och förstår inte hur man kan göra så mot sitt eget barn!


http://www.thorwang.com/

Av Vanessa - 26 februari 2009 21:01

I dag har varit en fin dag, solen sken som bara den och man kunde knappt titta ut för det ar sä ljust.

men sedan gick den i moln och det började snöa.


I dag var vi ute på prommenad med Helena och Nitro, trevligt och Gangster var jätte duktig som gick så bra.

Och efter det har jag städat.

Nu är de dags för hundarna igen innan sängen kallar...

I morrn blir de borlänge med svärmor, eller med Kristoffer som jag hoppas på :) 


Av Vanessa - 25 februari 2009 12:15

min sötnos till sambo kom hem vid halv 7 i morse och efter jag hade gett Alvina en flaska välling så la jag mig för att sova vidare.

Var så mysigt att ligga nära och känna hans armar runt mig  :)


ville bara skriva de för de var en av de bästa sakerna på hela månaden  :)

Av Vanessa - 25 februari 2009 12:10

 [x]Ett tuggummi har fallit ut ur min mun när jag pratat

[x]Ett tuggummi har fallit ut min mun när jag INTE pratat

[ ]Jag har gått in i en glasdörr/fönster

[ ]Jag har gått ut/gått in i ett fordon som ännu är i förelse

[x]Jag har skrattat åt något som jag börjat tänka på och då har folk tittat konstigt på mig

[x]Jag har gått in i ett träd

[ ]Jag har försökt slicka mig på armbågen

[ ]Jag visste inte att Alfabetssången och blinka lilla stjärna har samma melodi

[x]Jag försöker just sjunga dom

[x]Jag har snubblat på mina skosnören och ramlat

[ ]Jag har blivit kvävd i mitt eget spott

[ ]Jag har sett Matrix men förstår den ännu inte

[x]Jag är/har varit blond

[ ]Folk har kallat dig senreagerad.

[ ] Jag har i misstag fått något att fatta eld.

[ ]Jag har försökt att dricka något men märkt att de kommit från din näsa

[x]Jag har dreglat i sömnen.

[ ]Jag har somnat på en lektion.

[ ]Om någon säger "fjärt" så skrattar jag.

[ ] Ibland märker jag att jag inte tänker

[ ]Jag har börjat berätta något men sen glömt vad det var

[ x]Det händer att folk går iväg från mig och himlat med ögonen

[ ]Jag blir ofta ombedd att höra efter min inre röst

[x ]Jag räknar med fingrarna fast det är ett enkelt tal som t.ex 7+9

[ ]Jag har ätit ett kryp

[x ]Jag gör den här listan fast jag egentligen skulle göra något viktigare

[x]Jag har klätt på mig kläder åt fel håll

[x]Jag har sökt efter något väldigt länge men sedan märkt att du har det i handen eller fickan

[x ]Jag har skickat kedjebrev för att jag varit rädd för "om du inte gör detta" - förbannelsen.

[x]Jag har tappat fat, glas eller bestick.

[x]Jag använder ordet "smart"

[x]Jag använder ordet "coolt"

[ ]Jag ser döda människor och de är mina enda vänner

[ ]Mina vänner svär inte

[x]Jag har gjort bort mig inför en kille

[x]Jag har fallit av en stol

[ ]Jag ligger ibland och försöker få fram figurer ur takets mönster.

[ x]Jag säger "ööööh??" flera gånger om dagen


0-5 verkligen inte blond

6-19 normal

20-31 ganska blond

32+ väldigt blond

Av Vanessa - 23 februari 2009 20:16

I förmiddags var Alvina mycket med pappa och sedan kom morfar hit och var barnvakt så jag hde de väldigt lungt och när ajg kom hem från stan känndes de så bra.

jag blev jätte glad av att se henne och hon av att se mig... så vi busade och myste lite innan de var dags för henne att hoppa i säng.


Längtar tills ajg får ett jobb så jag kan komma hem ifrån lite oftare och ha egentid så jag och alvina får sakna varandra lite :)


bilder från dagen läggs upp på silverflickan.bilddagboken.se

Av Vanessa - 23 februari 2009 20:07

ja i dag började de med att vi filmade ute när den där hund coachen från tv4+ var här och skulle hjälpa till.

Han släppte ihop våran pitbull med hennes schäfer och de gick ju som tur var bra, även fast de var ganska mycket dominans beteende. men de tyckte ju inte han.

men om man lyssnar på cesar fran mannen som talar med hundar så var de det.

sen fick vi lite tips om hur vi kan träna dem psykiskt så de blir tröttare men alla de tips dhan gav visste vi redan om. så de var inget nytt.

sen iaf åkte vi in till stan här och gick på ett spa ställe där vi skulle först få massaege och sen lära oss ge massage. massagen man fick var max 10 min och sedan var vi tvungna att massera varandra :/ inget jag direkt tyckte var kul.

sen skulle vi bada bubbelpool och de gjorde vi väl i typ 20 min.

sen skulle vi få mat och visst de var jätte gott och vin till men hur kul tror ni de är att äta när man filmas!!! dessutom fick vi sitta i morgonrockarna som vi ahde på oss! :(  känndes hur dumt som helst och kommer ju se så ut med.

så antar att de var den kompensation vi fick för detta, men jag tänker säga att de var dåligt eftersom hon lovade att vi skulle få kompensation.

Kunde ju iaf ha betalat en middag till mig och kristoffer som vi kunde fått som tack tycker man.


jaja de lär väl vara så här de är i tv världen.

just ja sen glömde jag, Robban var in och sa hej då till oss och när han gick så stängde han inte dörren riktig så gangster märkte ju de och puttade bara till den och sprang ut!

efter 2 timmar kom han in igen :I  bra va.

och dom körde fast med bilen innan dom skulle åka här ifrån - storstadsbor

både pappa med sin bil och kristoffer med våran var tvungna att dra för att få upp dem :)  hahaha...

Av Vanessa - 22 februari 2009 21:48

I går var vi hos mina svärföräldrar och åt lite god mat.

sen blev de ganska sent så Alvina somnade ju så svärmor tyckte så synd om henne ifall vi skulle rycka upp henne när vi skulle hem så hon fick sova kvar :)  så en natt utan bebis var skönt, och vad lugnt de var i morse när jag kunde sov hur länge jag ville :) 

att bara kunna ligga och dra sig i sängen känns verkligen som riktig lyx nu för tiden.

Sedan åkte vi dit i dag igen och lämnade hundarna och åkte vidare till husby wärdshus där jag träffade Lena som jag ska jobba lite åt.

Det var jätte fint och trevligt där och jag önskar verkligen att detta extra jobb kommer leda till att dom märker att jag är duktig och att de behöver en fast anställd så jag kan få jobbet :D

önska kan man ju alltid.

Men jag ska iaf dit redan på lördag och prov jobba men hon sa redan att jag verkade passa för jobbet och att jag verkar ha rätt personlighet  :)

blev så glad av detta och längtar verkligen till lördag nu.

Var så länge sedan jag serverade och det är ju bland det roligast som finns!

sen att de kanske bara kommer vara extra ibland gör inget, bara att få då och då känns så himla bra!


Nu ska jag sätta migi soffan och mysa med min egen k.

skriver mer i morgon, är då jag ska träffa grannfejden igen.

Ha de bra och god natt mer er!

Presentation

Omröstning

är det intressant att läsa vad som skrivs i min blogg?
 Ja
 Nej
 Ibland
 sällan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards